Emma

Tantvarning: tvålsamling
Det känns så fånigt men efter att jag flyttat till England så har jag blivit så himla into te och badbomber och ansiktskrämer och saker som luktar gott in general, som typ tvål. TK Maxx är som en knarklangare för tvåltokiga människor som jag - visserligen även The Body Shop och Lush, men jag tar gärna mest med mig grejer till Sverige som vi inte redan har här. TK Maxx har i alla fall alla möjliga märken och dofter, inslagna i olika fina förpackningar; i julklapp köpte jag en tvålduo som låg i en julask som också var en speldosa som spelade en liten jultrudilutt om en skruvade upp den, till mammas morbrors fru.
 
Den första tvålen här nedanför, British Rose från The Body Shop, påminner av någon anledning mig om när jag var liten och spenderade varje måndag hos farmor och farfar. Farmor hade alltid goda dofter överallt och speciellt när det var dags för bad i det gulgröna badkaret. Dofter kan frammana starka minnen som kanske inte alls har något med tvålen i sig att göra, så dofter kan betyda olika saker från person till person.
 
Jag ber även om ursäkt för de dunkla bilderna som fyllt mina senaste blogginlägg; det finns inte mycket dagsljus så här års, men det ska väl vända snart!
 
 
 
 
 
Denna tvål från Baylis & Harding fick jag av en vän i födelsedagspresent något år. Den kom i ett kitt med lite andra saker från samma märke och med samma doft; midnight fig. Den body spray som var med där var nog en av de mest väldoftande grejer jag någonsin haft. Tyvärr verkar dom ha slutat tillverka den för jag kan inte hitta den någonstans. Tipsa gärna i kommentarerna om ni har något spår!
 
 
De följande tvålarna är alla från TK Maxx, min langare. Dom doftar allt från fräscht till sommrigt och ger mig någon konstig, alldeles hemtrevlig känsla av typ vardagslyx.