Emma

Någons övergivna hus är en annans lyckorus
I november skrev Emelie Jonasson ett inlägg om hur hon återanvände ett musselskal. Det fick mig att tänka på mina snäckor här hemma och hur kul det är att inspireras av varandra, så jag lovade att visa hur jag har använt dem. De flesta är från min farmor, om jag inte minns fel, några är från mormor, någon enstaka tror jag att mamma gav mig och... Ja, jag minns inte det exakta ursprunget till dem alla. Vad jag valde att göra med mina snäckor och skal, för ett par år sedan (ja, det är bra längesedan vem som än bodde i dem flyttade ut haha), var att jag samlade ihop dem till ett arrangemang runt stora blockljus på ett vitt keramikfat. Jag slänger dit någon torkad kvist eller fin sten ibland om jag hittat någon. Det kan väl se lite rörigt ut, men världshaven är ju lite röriga just nu, och shabby chic är inte riktigt min grej.