Emma

Lucia stiger in
Denna morgon delade vi julklappar, jag och pojkvännen. Vi kommer ju vara på varsitt håll på jul, så jag tänkte att 13e december fick duga. Det känns fortfarande underligt för mig att inte gå i Luciatåg och sjunga i kör varje år längre, men mamma hade skickat lussebullar med posten, så lite mysigt har vi det ändå. Av Charlie fick jag Yankee-ljus, en fin liten Mumin och en bok med ackord som jag hade önskat mig.
 
Bild från sist jag sjöng i en Luciakör, Karlbergs kör, 2013.
 
 Morgonens lussefika med kaffe och hembakade, långresta, skrynkliga lussebullar.
 
Årets officiella Luciakör på SVTplay. Julklappar från Charlie.
 
Som väntat så regnade snön bort här i London väldigt fort, redan efter en ynka dag faktiskt. Så här kommer lite snöiga bilder från tidigare år, hemma i Sverige, för att få mig själv att känna lite julkänslor.
 
 
 
 
 
 
 
 
Bilderna här nedanför är från mina föräldrars och far- o morföräldrars kameror.