Emma

Nästan klar...
Nu är det inte långt kvar på det här första studieåret, basåret. Är mitt i en pluggvecka just nu och nästa vecka är det dags att pricka av alla prov. Efter det flyttar jag innan jag åker hem för midsommar i Sverige, som sagt. Jag ligger på sängen för tillfället och försöker skriva ihop en låt med noter och allt. Har ungefär fyra dagar på mig att göra färdigt den, men kan känna att jag nog är lite väl avslappnad. Haha. Blir kanske lätt så när en har så fina musikvänner att fråga om saker och ting att en känner sig ganska lugn. För lugn.
 
Har fortfarande dagar när jag förtvivlat frågar migsjälv vad jag gör här - om det verkligen var menat att jag skulle studera musik i London. I dom stunderna försöker jag komma ihåg att klappa till mig själv i skallen och säga att jag visst kan klara det här; jag är värdig. Alltid samma dumma gamla tvivel. Det har känts bättre på sistone dock. Förra fredagen åkte vi till östra London och jag hjälpte Nikolay genom att spela in och sjunga melodin till en Aretha Franklin cover. Samma helg skickade jag in min uppsatts om Beyoncé - i god tid för omväxlings skull. Igår var vi till Denmark Street igen. Det regnade ordentligt. Jag köpte mig äntligen en interface. Scarlett Solo, New Generation. Nyaste sorten. Dom hade bara haft den i butik i sisådär tjugo minuter när vi kom in.
 
Har gått i solsken i parker, varit tillbaka till det där svenska caféet, druckit vin med Josefin på Hudson's igen och lite annat.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Min vy just nu: