Emma

Sommar sommar sommar
Jag var i Sverige i en vecka när jag skrev det förra inlägget. Efter det flög jag tillbaka till London och höll mig där i ungefär två veckor. Nu är jag i Sverige igen och har varit här i tre veckor. Mycket flygande fram och tillbaka, jag vet. Men det blev ju så mycket denna sommaren med mormors bortgång och allt.
 
Just nu sitter jag ensam i köket och äter en sen frukost. Himlen är blå utanför och termometern i fönstret visar på cirka 21° vad jag kan se här ifrån stolen. Köket är lite dumt dock för solen lyser knappt in genom fönstren på den här sidan huset.
 
Jag fortsätter som vanligt och latar mig genom att bara visa er bilder från vad jag har för mig.
 
Åmål med mamma.
 
 
 
Säffle Pride.
 
Soundcheck gick ganska snabbt för mig, så jag stannade en stund och kikade på de andra artisterna.
 
Pride-parad dags!
 
 
Badar en hel del utomhus.
 
 
Barrack är en badkruka.
 
Rocky torkade sig i solen efter ett dopp.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Här har vi väl ungefär en fjärdedel av all svamp vi plockat hittills.
 
Efter mormors begravning.
 
 
 
Det blev Duse klippbad med mamma flera dagar i rad.
 
Plockade blommor i trädgården och satte dom på pappas grav. Han tyckte om dom här vita blombollarna.
 
Var med mamma till Dalslands sluss i Håverud.
 
 
Kanalmuseet.
 
 
Var inne på glasblåseriet och sedan köpte vi rökt fisk.
 
 
 
 
Träffade många av mina fina vänner för första gången på flera månader. Satt hemma hos mig i lördags kväll innan vi gick en sväng till torgfesten.
 
 
 
I söndags var vi på den årliga vikingamarknaden i Nysäter.
 
 
Stockkamp. Svärdfight.
 
Yxkastning.
 
 
 
Vikingaskeppet Glad.
 
 
 
 
Bågskytte.
 
 
 
Satt i solen på altanen igår kväll innan jag fixade mig en hemmagjord pizza.
 
Blommor från trädgården som jag inte ville köra över med gräsklipparen.