Emma

What about second breakfast? / Welcome to Heaven
Ja, det här inlägget har två rubriker. Deal with it. Jag kunde inte bestämma mig då jag inte skrev om gårdagen igår. Det kom lite annat i vägen.
 
Måndagen spenderades med mor i Fulham där vi vandrade runt och låtsades se ut som om vi visste vart vi var på väg. Gick förbi skolan en gång i alla fall. Okej, två gånger. Dessutom var det nästan så att vi gick vilse i undergrounden på Earl's Court i någon minut innan det. Men vi var lugna som filbunkar och insåg snart att vi var på rätt spår. Fattar ni? Vi var på rätt spår. It's a train joke. Ja ja, i alla fall.
 
 
Tänkte lösa min banksituation men hade helt glömt bort att skaffa proof off address så det gick ju åt skogarna. Jag och mamma gick in på mysiga lilla Cherry On Top och tog oss lite käk istället. Så nu har jag lärt mig meningen med den heliga andra frukosten (second breakfast). Det är inget jag känner för att sätta i mig var och varannan dag - och korv är inte det bästa jag vet heller - men det var ändå supergott och gjorde jobbet galant! Och stämningen var så härligt avslappnad och skön så jag hade nog kunnat sitta där och bara sippa på mitt te. Får ta med mig min laptop dit någon gång och sitta i hörnet vid fönstret med en rykande kopp och hatten på hjässan, insjunken i mina Wattpad stories, med regnet smattrande mot rutan... Hmm... Undra om jag romantiserar min situation lite för mycket...
 
 
Efter det handlade vi förberedande frukost innan vi, i ömsom regn och ömsom vind, drog tillbaka till Hammersmith och vårt hostel. En stund senare återvände jag till Fulham med Shingeki No Kyojin-soundtracket i hörlurarna, för att möta upp några andra BIMM-elever. Det blev någon öl med stora, glada gänget uppe på The Oyster Room på Fulham Broadway följt av ett väldigt oplanerat men härligt besök på Heaven i Embankment där jag envetet försökte övertyga en trevlig britt om att Sverige visst har så mycket härlig natur som jag säger och nej, jag hittar inte på. Jag uppmanar er alla; gå dit nån kväll, till Heaven! Eller, ja, alla mina fellow HBTQ-människor i alla fall; gå dit ni! Fick tyvärr heterosexuella intimiteter upptryckta i ansiktet mer än en gång.
 
 
Idag köpte jag mig en prisvärd, supergullig, orange onepiece med svans där bak och ett rävansikte på luvan. Det blev ett par tofflor också. Allt från Primark. Så nu planerar jag att kura ihop mig på sängen i min flatshare på lördag, komma ikapp med mina animeserier och försöka glömma att mamma åker hem till Sverige utan mig. Nej, Emma, inte gråta.
 
 
Och appropå mina animeserier; jag var inne på Tokyo Toys vid Picadilly nu på eftermiddagen. Det finns inga ord för vilket himmelrike jag hade hamnat i. Fullmetal Alchemist, Free!, Shingeki No Kyojin, Death Note, Kuroko No Basket, Sailor Moon, Pokémon, Black Butler... Det slutade med att mamma drog ut mig därifrån i nackhåren som en katt, tomhänt, innan jag hann dregla ner en Survey Corps-ryggsäck.
 
Nu har det gått fyrtionio minuter sedan vi skulle varit på en comedy night, men tre minuter i åtta tittade vi upp från våra korsord och frågade varandra om vi verkligen orkade gå ut. Så nu ska vi knapra nötter och spela kort istället.