Emma

đŸŽ”Jag vill bara ha din röstđŸŽ”
Det Àr som att bo mitt i en av Harry Potter-böckerna. BortrÀknat den bokstavliga magin dÄ sÄklart. Men allt det andra har en ju runt sig hela tiden; de tÀtt packade tegelhusen och lÀgenheterna i rödorange med sina smala, olikfÀrgade dörrar och tittfönster i alla möjliga former, samt minimala trÀdgÄrdar pÄ rad och stenbelaggda gÄngar som ringlar sig fram mellan höga hÀckar som fortfarande har sin gröna fÀrg. Det finns alltid nÄt nytt att upptÀcka; varesig det Àr förvridna ansikten utkarvade hÀr och var uppe pÄ fasader eller utsmyckningar i alla hörn av pubbar och butiker.
 
Det hÀr Àr min gata.
 
Skolan rullar pÄ. LÀrarna Àr trevliga och bra pÄ ett sÄnt sÀtt att dom fÄr en till att bli Ànnu mer intresserad Àn vad en redan Àr. Om det Àr möjligt. Jag har varit förkyld denna veckan med mestadels hals- och nackont. Jag vill gÀrna skylla pÄ att vÀdret skiftar frÄn kvav vÀrme till regn och kylig blÄst pÄ tvÄ röda. Men Àrligt talat sÄ behöver jag nog bli bÀttre pÄ att skydda min hals. Tro bara inte att lite halsont har stoppat mig frÄn att gÄ pÄ lektionerna och göra det jag ska, vilket inkluderat bluesimprovisation och en hel lektion I Just Want To Make Love To You - Etta James. Jag har jammat lite mer med en kompis och igÄr var jag till och med pÄ Ànnu ett BIMM social event pÄ Broadway Bar & Grill och trÀffade fler musiker. Idag nÀr jag vaknade, dock, gick det inte lÀngre att ignorera förkylningen. Jag öppnade munnen för att sÀga "godmorgon" och ingenting kom ut. Ni kan ju försöka förestÀlla er Ängesten och paniken som medföljer nÀr en som sÄngare inte ens kan prata. SÄ nu sitter jag och hÀller i mig tekopp efter tekopp med honung och ingefÀra i ett desperat försök att lindra och ÄterstÀlla rösten. Jag skulle ha framfört en lÄt idag och Ànnu en imorgon, men mina chanser för att lyckas med det kÀnns smÄ. Snart börjar jag vÀl sÀkert googla dunderhuskurer ocksÄ.
 
Brunch.
Â